Mijn naam is Ina Nijkamp. Sinds 1996 ben ik mede-eigenaar van Nijkamp Uitvaartzorg. Tot 2 juni 2019 runde ik het bedrijf samen met mijn man Johan, maar sinds zijn overlijden doe ik dit alleen. Johan was altijd het gezicht naar buiten toe. Ik werkte achter de schermen mee en ben verantwoordelijk voor de boekhouding, het personeel en de panden.

Het idee voor het starten van een uitvaartonderneming ontstond toen Johan nog maar een tiener was. Hij verloor op 13-jarige leeftijd zijn vader en zag toen al dat er ruimte voor verbetering was in de uitvaartbranche. Na een carriĆØre bij de marechaussee besloot Johan ervaring op te doen bij uitvaartondernemingen in Hengelo en Enschede. Dit leidde uiteindelijk tot het starten van zijn eigen bedrijf: Nijkamp Uitvaartzorg. Zijn passie lag in het veranderen van een op dat moment nog zeer behoudende en traditionele uitvaartbranche.

Vanuit een zolderkamer thuis is het bedrijf doorgegroeid en beschikt het nu over eigen panden in Enter en Eibergen en eigen voorzieningen om een uitvaart van a tot z te regelen. Dat geeft de vrijheid te doen waar we voor staan: mogelijk maken wat mensen wensen voor hun afscheid. Bijvoorbeeld door het bieden van 24-uurs kamers en een plek waar iedereen welkom is, ongeacht afkomst of achtergrond.

(tekst gaat door onder de foto)

Kwaliteit en voor elkaar klaar staan

We stellen hoge eisen aan onszelf en het werk dat we verrichten. Onze uitvaartonderneming heeft het Keurmerk Uitvaartzorg. Onze uitvaartleidsters zijn uitvaartleidsters ā€˜Register Uitvaartverzorgerā€™ (RU). Dit betekent dat we moeten voldoen aan strenge eisen voor vakbekwaamheid, ervaring en kwaliteit. Onderdeel hiervan is ook feedback vragen aan de families waar we een uitvaart voor hebben verzorgd. De informatie die we daaruit halen helpt ons keer op keer onszelf te verbeteren.

Naast de uitvaartleidsters is er een backoffice dat door twee medewerkers wordt gedraaid, drie gastdames die verantwoordelijk zijn voor de aulaā€™s en twee dames die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van het interieur. Ons team is gedreven en betrokken. Daar ben ik erg trots op. Ze zijn zich zeer bewust van de omstandigheden waarin ze werken en doen er alles aan om families zo goed mogelijk te helpen. Daarnaast staan we ook als collegaā€™s altijd voor elkaar klaar.

25 jaar Nijkamp Uitvaartzorg

In 25 jaar is er veel gebeurd. We hebben mooie momenten met elkaar beleefd, maar ook hele verdrietige. Het overlijden van Johan heeft ons met de neus op het feit gedrukt dat je kwetsbaar bent. Als mens en als bedrijf. Gelukkig hebben we ook na zijn overlijden mogen ervaren dat families vertrouwen in ons hebben en we werken hard om dat vertrouwen vast te houden.

Na 25 jaar is het een mooi moment om de uitstraling van Nijkamp Uitvaartzorg aan te passen aan nu en bestendig te maken voor de toekomst. We hebben hier als bedrijf samen over nagedacht en met elkaar zijn we tot het nieuwe logo gekomen.

Het nieuwe logo bevat verschillende elementen. Zo staat de stroming voor de verbinding die we leggen tussen onze werkgebieden Twente en de Achterhoek. De boom staat symbool voor de cirkel van het leven; van geboorte tot overlijden. De verschillende kleuren in het logo staan voor dat iedereen bij ons welkom is. En tot slot staan de drie keien in het logo voor dat we als bedrijf sterk zijn en sterk staan; wat er ook gebeurd.

We blijven ons inzetten voor het verzorgen van uitvaarten die passen bij de wensen en behoeften van de nabestaanden. Elk mens is uniek en daarmee is ook elke uitvaart uniek. Goede zorg begint met echte aandacht. Hier staan we voor en zijn we trots op.